Medicina muncii

- Dosar medical angajare
- Controale periodice
- Activitati preventive
“Angajatorii din sectoarele public, privat si cooperatist inclusiv cu capital strain, sunt obligati sa asigure supravegherea starii de sanatate a tuturor angajatilor prin servicii medicale de medicina muncii”.
(OMMSS nr 508/2002 si OMSF nr 933/2002, Normele Generale de Protectie a Muncii, art 32)
In conformitate cu legislatia Medicina Muncii, angajatorul trebuie sa asigure angajatilor servicii medicale preventive, incheind un contract cu o unitate medicala autorizata.
Asistenta medicala si consultatiile de calitate sporesc eficacitatea angajatilor, reducand absenteismul pe caz de boala la locul de munca.
Rolul Medicinei Muncii este de a evalua starea de sanatate a angajatilor in relatie cu mediul de munca si de a oferi consultanta angajatorilor privind factorii de risc profesionali si modalitatea de evitare a acestora.
Actele normative care reglementeaza examenele si controalele medicale de Medicina Muncii sunt:
- Legea 100/1998 privind asistenta de sanatate publica
- Legea 90/1996 privind protectia muncii (republicata)
- HG 261/2001 privind criteriile si metodologia de incadrare a locurilor de munca in conditii deosebite
- Ordinele 508 si 933 ale Ministerului Muncii si Solidaritatii Sociale si Ministerului Sanatatii si Familiei privind aprobarea Normelor Generale de Protectie a Muncii, care se refera la existenta si modalitatea de functionare a serviciului de medicina muncii.